Program för Öppet Hus

Välkommen till Öppet Hus lördagen den 11 november kl 11-14. Elever , lärare och övrig personal berättar om de program som skolan erbjuder samt om hur det är att studera med blockläsning. Film: Inbjudan! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Gamla skolan

- Ekonomiprogrammet, sal A135: Information om programmet som är högskoleförberedande. Aktietävling – ”Satsa till tusen”Öppnas i nytt fönster. Vinn tusen riktiga kronor! Priset sponsras av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad.

- Utdelning av reflexer! sal A135: Länsförsäkringar sponsrar med reflexer.

· Samhällsvetenskapsprogrammet, sal A117: Information om programmet som är högskoleförberedande. Vilka mål i Agenda 2030 anser du ska prioriteras?

- Moderna språk, sal A117: Språklärarna informerar om våra olika språk.

- Sportcafé, A136: Träna fotboll eller simning på skoltid som ett individuellt val.

Nya skolan

· Industritekniska programmet, sal verkstaden: Hos oss på IN får du möjligheter att prova på att svetsa. Missa inte korvgrillning.

· Försäljnings- och serviceprogrammet, sal B161: Kom och gör vårt yrkesquiz, prata service med våra elever och se om du kan slå våra elever i vårt handelsquiz.

· Naturvetenskapsprogrammet, sal B163: Kom och se vår utställning och få information om vad man läser på programmet. Du blir behörig till alla högskoleutbildningar!

· Teknikprogrammet, sal B167: Kom in till oss och diskutera teknik samt se hur en 3D-skrivare fungerar.

· Introduktionsprogrammen, utanför sal B169: Information om de fyra Introduktionsprogrammen; Språkintroduktion, Individuellt alternativ, Yrkesintroduktion och Programinriktat val. Vill du studera ett program med yrkesinriktning, men är inte behörig, diskutera med oss! Vi bjuder på fika!

· Erasmus, sal B166: APL och gymnasiearbete utomlands via Ekbackeskolans Erasmus +projekt. Prata med en av våra elever som är på Mallorca kl. 11:30-12:00

· Elevhälsan, sal B165: Prata och diskutera med elevhälsan rörande stöd och stöttning till våra elever.

· Individuellt val - Foto, "Torget"/B112: Kom och låt dig inspireras av våra elever och kanske ta en bild?

· Ung företagsamhet, på "Torget" och B112: UF-företagen marknadsför sina varor och tjänster.

Välkommen!

Aktietävling reflex