Programaktivitetsdag!

Ett nytt läsår har startat och skolan fylls åter med förväntansfulla elever och då inte minst våra nya elever. En tradition på skolan är att vi i början av terminen har en programaktivitetsdag. Skolans alla program planerar en dag där eleverna på ett program gör något tillsammans programvis. För ekonomernas del i åk 1 och 2 så blev det under förmiddagen lagtävling i byn där olika uppdrag skulle lösas. Eleverna i åk 3 hade en liten kick-off när det gällde gymnasiearbetet, ett självständigt arbete som eleverna skriver under sista året på gymnasiet. Vid lunchtid samlades alla ekonomer tillsammans med sina mentorer i skolans aula för att äta pizza. Naturvetarna åkte buss till Stenshuvud där de fick en härlig dag i vår skånska natur. Eleverna som läser Försäljning och service hade ”Bäst i test” innan det var dags att äta pizza. Alla program på skolan hade för dagen planerat olika aktiviteter för att elever skall lära känna varandra.