Studenten 2023

När klockan slagit halv två kunde så de första studenterna springa ut till ett väntande folkhav. Dagen hade börjat för studenterna med en champagnefrukost innan det var dags att samlas vid gamla skolan för klassfotografering. Många har i år hoppats på regn men inte när det är studenten. Vädrets makter ville dock annorlunda. Det var länge sedan det regnade på studenten i Osby men idag så kom regndropparna när det var dags för fotografering framför gamla skolan. Innan det blev tid att bege sig till Borgen för studentlunch så samlades eleverna inne på skolan för att slippa att bli blöta. På Borgen bjöd skolan på lunch och även om vädret var lite si och så var stämningen hög bland studenterna. Högt och ljudligt sjöngs Sveriges nationalsång, Idas sommarvisa, Sommaren är min och naturligtvis Studentsången. Tillsammans tågade sedan studenterna tillbaka med fanan i spetsen till skolan där förväntansfulla nära och kära samlats på skolgården för att se när studenterna sprang ut. Det var blommor och gratulationer och det märktes att det var feststämning i luften och regnet höll någorlunda uppe. Studentflaken stod sedan redo för att traditionsenligt köra några ”byavarv” med musik och dunkande. Nu för tiden sjungs det inte så mycket om studentens lyckliga dag … men en sak är säker trots vädret … i dag var våra studenter lyckliga!

Studentlunch
Studenter med fana
Studenter mot skolan
Folkhav