Läsårsavslutning 2023

I år hölls som traditionen bjuder Ekbackeskolans läsårsavslutning i Osby kyrka. Skolans rektorer Anna Nordqvist och Anders Jonasson hälsade alla välkomna. Efter psalm 200 I denna ljuva sommartid framfördes tal av skolans elevkår. Programmet innehöll vidare bl a betraktelse av komminister Stefan Johansson och musikframträdande av Emma Ernstsson och Maja Reberius. Bokpremier delades ut till elever i åk 1 och åk 2 och för eleverna i åk 3 var det stipendieutdelning. Sedan följdes ett tal av Emma Ernstsson. Som traditionen bjuder fick avgångseleverna gå fram och hämta sina betyg av mentorerna. Naturligtvis så sjöngs också psalm 199 Den blomstertid nu kommer och därmed blev det sommarlov. Som allra sista punkt samlades de blivande studenterna framme i kyrkan. Några lärare framförde en specialskriven text till Stad i ljus innan avgångseleverna tillsammans tågade ut ur kyrkan följda av alla de andra, ut i det vackra sommarvädret. I morgon är det studenten!

Skolans elevkår
Komminister Stefan Johansson