Klasskampen 2023

I samband med förra läsårsavslutningen så införde skolan en ny aktivitet, nämligen Ekbackeskolans klasskamp. Skolans elever i åk 1 och 2 samlades då på idrottsplatsen för att tävla i en mångkamp bestående av olika stationer. I år var det så dags att föra traditionen vidare och idag samlades elever och lärare för att kämpa väl och göra upp om vilket lag som skulle ta hem årets seger. Med mycket liten marginal, 109 poäng mot 108 poäng, så tog SA21 revansch på EK22 som vann gårdagens fotbollsturnering. Så idag blev det ombytta roller. Vinnande laget i årets klasskamp blev alltså SA21 och på andra plats kom EK22. Stort grattis till det vinnande laget!

Det blev en trevlig aktivitetsdag i vackert väder och många elever kämpade på tappert. Till lunch serverades det hamburgare. I morgon är det skolavslutning i kyrkan och sedan väntar ett skönt sommarlov.

klasslag
Lärarlaget