Sjung om studenten!

Äntligen så kunde vi på skolan fira studenten så som vi brukar göra! Vi brukar ha tur med vädret när studenterna springer ut på Ekbackeskolan och så blev det även i år. När klockan slagit halv två kunde så de första studenterna springa ut till ett väntande folkhav i strålande solsken.

Dagen hade börjat för studenterna med en champagnefrukost innan det var dags att samlas vid gamla skolan för klassfotografering. Sedan bjöd skolan på studentlunch på Borgen varefter studenterna tillsammans tågade tillbaka med fanan i spetsen till skolan där förväntansfulla nära och kära samlats på skolgården för att se när studenterna sprang ut … och nu utan några restriktioner. Det var blommor och gratulationer och det märktes att det var feststämning i luften. Studentflaken stod sedan redo för att traditionsenligt köra några ”byavarv” med musik och dunkande. Nu för tiden sjungs det inte så mycket om studentens lyckliga dag … men en sak är säker … i dag var våra studenter verkligen lyckliga!

EK19 B

Fana
Tåga med fana
Studenter
Folkhav
Studentflak
Cirkushäst

Det dunkade och musiken ljöd. Någon vände blicken mot skolan och undrade: - Vad är det för en cirkus som är på gång?

Studenten