Fältkaminer till Ukraina

I går kväll var det full fart i svetsbåsen på nya skolan. Det skulle svetsas Väderstads fältkaminer till Ukraina. Svetsare från företag kom till skolan för att hjälpa till tillsammans med skolans elever på gymnasiet samt vuxenutbildningen. Många besökare hade också kommit till skolan för att se på när det svetsades kaminer. Nu när kaminerna är färdiga så packas de idag och med en samordnad transport via ett företag så är kaminerna snart på väg till Ukraina.

Ingen kan göra allt men vi kan alla göra något. För några dagar sedan så utmanade Jörgen Persson andra skolor och under gårdagen hörde så en annan gymnasieskola av sig och var intresserad av att anta utmaningen. Det här är ett fantastiskt initiativ som visar att vi alla kan hjälpas åt.

Fältkaminer