Program för Öppet Hus

Välkommen till Öppet Hus lördagen den 13 november kl 11-14. Elever och lärare berättar om de program som skolan erbjuder samt om hur det är att studera med blockläsning. Du kan även träffa våra representanter för skolans individuella val så som t ex Osby Sport Academy, OSA (tidigare Idrottsgymnasium 2.0).

Gamla Skolan

· Samhällsvetenskapsprogrammet, sal A136: Vilka mål i Agenda 2030 anser du ska prioriteras?

· Moderna språk, sal A135: Språklärarna informerar om våra olika språk.

· Ekonomiprogrammet, sal A235: Aktietävling – ”Satsa till tusen” Öppnas i nytt fönster. Vinn tusen riktiga kronor!

· Osby Sport Academy, sal A236: Aktivitet och information rörande vår idrottssatsning.

· Musikskolan, Aulan: Konsert kl. 11.00, 12.00 13:00. Fika serveras mellan kl. 11:00 och 14:00.

Nya Skolan

· Individuellt val - Foto, plats korridoren innan Industriprogrammet: Kom och låt dig inspireras av våra elever och kanske ta en bild?

· Industritekniska programmet, sal verkstaden: Hos oss på IN får du möjligheter att prova på att svetsa. Missa inte tävling och korvgrillning.

· Erasmus, sal B169: APL utomlands via Ekbackeskolans Erasmus +projekt.

· Hotell- och turismprogrammet, sal B166: Checka in en stund hos HT-eleverna och testa dina kunskaper.

· Teknikprogrammet, sal B167: Kom in till oss och diskutera teknik samt titta hur en 3D-skrivare fungerar.

· Barn- och fritidsprogrammet, sal B163: BF-lärare och elever informerar om programmet.

· Försäljnings- och serviceprogrammet, sal B161: Träffa elever och lärare och tävla i snabbast paketinslagning och i vårt varumärkestest.

· Introduktionsprogrammen, utanför sal B165: Information om de fyra Introduktionsprogrammen; Språkintroduktion, Individuellt alternativ, Yrkesintroduktion och Programinriktat val. Vill du studera ett program med yrkesinriktning, men är inte behörig, diskutera med oss! Vi bjuder på fika!

· Elevhälsan, sal B165: Prata och diskutera med elevhälsan rörande stöd och stöttning till våra elever.

· Ung företagsamhet, på Torget och i sal B112: UF-företagen marknadsför sina varor och tjänster.

· Vård- och omsorgsprogrammet, sal B151: Kom in och ta pulsen på Vård- och omsorgsprogrammet.

· Naturvetenskapsprogrammet, sal B153, B159, B155: Kom och se vår utställning och förundras över naturens under.

Välkommen!

Global goals 2030