Digital gymnasiemässa

Ekbackeskolan är med på gymnasiemässan i Kristianstad den 12 oktober som i år sker digitalt. Har du frågor angående ditt gymnasieval är du välkommen när det väl är dags att klicka på länken nedan som kopplar upp dig i ett Meet-möte med skolans SYV Christin Wraae. Tiderna under dagen då du kan koppla upp dig är; 09.00-11.00, 13.00-15.00, 18.00-19.30.

Här är länken till Meet-mötet med skolans SYV.

LÄNK till möte

Ekbackeskolan har Öppet Hus lördagen den 13 november.
Se vår film om vad vår skola kan erbjuda dig som elev.

LÄNK till film Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vad krävs för att du skall kunna delta i ett möte via din dator?

1) Du behöver ha ett Google-konto för att kunna delta i Meet. Det har du om du har en Gmail. Det kostar inget att skaffa en Gmail.

2) Meet fungerar bäst i webbläsaren Chrome. Andra webbläsare fungerar också men det kan hända att man behöver den senaste versionen.

3) Du måste tillåta att Meet har åtkomst till datorns kamera och mikrofon.

4) Klicka på länken till det möte du vill delta i och välj sedan att gå med i mötet. (klicka på den gröna knappen)

Ett alternativt sätt att delta i ett digitalt möte i Meet är att ladda ner appen Meet i din mobiltelefon. När du har gjort det så kan du surfa in på skolans hemsida och klicka på den länk till ett digitalt möte som du är intresserad av. Då startas appen i din mobil och du kan klicka på den blå knappen för att gå med i mötet.

SYV Christin Wraae

Christin Wraae