Digital nomad

Under pandemin har eleverna ställts inför nya utmaningar och det som tidigare var onormalt har under året som gått blivit normalt. Distansarbete har för många elever och studenter men även för många yrkesgrupper blivit det normala i vardagen. Arbetslivet har för många blivit digitalt och flexibelt på ett nytt sätt. Eleverna i EK19A, EK18, SA18 och EK18C har jobbat med projektet ”Digital nomad”. Emelie Fågelstedt som är en av initiativtagarna till sajten ” Svenska nomader” tyckte det var en bra idé att vi på Ekbackeskolan uppmärksammade detta nya sätt att arbeta och leva. "En digital nomad är någon som jobbar platsoberoende – med världen som kontor."

Eleverna uppskattade att arbeta med projektet vilket dessutom ledde till en artikel som nu publicerats på sajten. Besök gärna sajten och ta del av elevernas funderingar kring begreppet ”Digital nomad”.

https://svenskanomader.se/ digital-nomad/gymnasieelever- om-framtidens-distansarbete/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.