Efter resa till utlandet

Vi närmar oss nu påsklovet och då vill vi från skolans sida lyfta följande restriktioner i samband med utlandsresor. En utlandsresa kommer att påverka skolgången. Efter resa till utlandet gäller följande;

· Om du som elev ännu inte testat dig inför inresan till Sverige ska du testa dig så snart som möjligt efter ankomst och testa dig igen på dag 5.

· Om du som elev testat dig inför inresan till Sverige (inom 48 timmar) ska du testa dig på dag 5 efter ankomst.

· Stanna hemma och undvik nära kontakter i minst i sju dagar efter ankomst till Sverige. Detta gäller även om testerna visade att du som elev inte hade covid-19.

Om du testar positivt för covid-19 kommer du som elev att få särskilda instruktioner från hälso- och sjukvården.

Mer information finns på Folkhälsomyndighetens hemsida.

Rekommendationer till dig som reser in i Sverige från utlandet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.