Assisterande förbundskapten

Idag är det officiellt att Johanna Rasmussen blir danska F19-landslagets assisterande förbundskapten. Johanna lämnar ej oss utan hon vill kombinera arbete med bredd och elit då hennes motto som ledare är att skapa fler miljöer som ger möjligheter för fler att växa över tid i deras idrott. Skolan önskar Johanna lycka till med sitt nya uppdrag

Johanna säger själv; ”Att få representera sitt land är och har alltid varit det största för mig och jag är oerhört stolt över att få göra detta. Det känns perfekt för mig, att jag kunde kombinera mitt fantastiska jobb i Osby med att vara assisterande förbundskapten för F19 i Danmark. Gemensamt för båda är utveckling, motivation och nyfikenhet att ta sig dit man vill, oavsett vilken väg man tar.

Jag har alltid tyckt om att utmana mig själv för att få nya erfarenheter och hela tiden utvecklas och jag är säker på att det kommer att vara till nytta för mig både här på Ekbackeskolan och i mitt nya jobb.”