UF-företagare besökte årets Kick-Off

Skolans unga UF-företagare från EK, HA, HT och TE besökte Ung Företagsamhets Kick-Off som i år ägde rum på Arenan i Kristianstad. Förra årets vinnare av "Årets UF-företag i Sverige", Rawstraw, berättade om sitt företag och gav eleverna tips på vad som är bra att tänka på när man driver UF-företag.

Lina Thunberg gick direkt från gymnasiet till att arbeta på Isabella Löwengrips skönhetsbolag. Idag driver hon företaget Anyhere tillsammans med sin kompis Hanna och levererar snygga pyjamasar.

Avslutningsvis berättade techmiljardären Henrik Persson Ekdahl om hur han startade sin företagarbana i liten skala med att sälja glass på beachen i Åhus fram till idag då han driver det framgångsrika företaget Optimizer Invest.

Ett budskap som eleverna fick med sig är att man som företagare måste våga och att man är beredd på att arbeta hårt men man får inte glömma bort att samtidigt ha kul!