Instruktörerna är på plats!

Lagom till skolstarten är nu instruktörerna på plats för att dra igång skolans nya idrottssatsning, ett idrottsgymnasium för alla. Till en början erbjuds fotboll och ishockey, men fler idrotter kommer i framtiden. Utbildningen blir unik i sitt slag och till hösten kommer ungefär 60 elever att vara en del av idrottssatsningen. Naturligtvis blir det mycket träning men fokus kommer också att ligga på hälsa och att träna på ett kvalitativt sätt där kunskaper om kost, sömn och välbefinnande är lika viktiga beståndsdelar som träningen i sig.

Skolans rektor Anders Jonasson (MFF-supporter) tillsammans med skolans nya instruktörer; Benny Johansson (Mjällby AIF samt Skånes FF), Johanna Bergman (B innovation), David Bergqvist (f d. akademichef Kalmar FF), Shannon Lynn (Vittsjö GIK), Johanna Rasmussen (Kristianstad DFF) och Niclas Blomkvist (B Innovation).