Vägar till en narkotikafri skola

Ekbackeskolan började för ett antal år sedan med ett systematiskt förebyggande arbete för att nå en narkotikafri skola. I dag när det var studiedag på vår skola lyssnade all personal på en föreläsning av Staffan Hübinette som är en inspirerande rådgivare när det gäller arbetet för en narkotikafri skola vilket i sin tur leder till en trygg, säker och väl fungerande skola och arbetsmiljö.

I vårt dagliga arbete för en narkotikafri skola använder vi policydokument, handlingsplaner och olika rutiner som verktyg. Det är vi som arbetar på skolan, d v s all personal, som i vårt dagliga arbete skall få detta att fungera i praktiken. Även om vårt arbete fungerar bra så kan vi alltid bli bättre.

Det blev en givande och lärorik förmiddag för personalen på Ekbackeskolan.

Om du vill ta del av våra policydokument angående narkotika kan du klicka på fliken ”Blanketter & policyer” uppe i menyraden. Du kan också klicka på länken https://www.ekbackeskolan.se/blanketter--policyer.html Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.