APL på Malta

Vår skola erbjuder APL på lite olika platser i Europa. Ett litet gäng har valt att göra sin APL på Malta som ibland betraktas som Europas sydligaste stat. Maltas huvudstad Valetta finns med på Unescos världsarvslista. Staden består av arkitektur i barockstil som nästan glimmar av guld i solnedgången. Många smala gränder, vacker arkitektur och trevliga affärer gör staden sevärd. I denna härliga miljö kommer eleverna att göra sin APL d v s arbetsplatsförlagda lärande. Två elever skall bland annat följa försäljningskedjan från lager till butik. Två elever skall göra sin APL på ett vårdhem och där ta del av det dagliga arbetet. Hemmet drivs av Jesuitorden och många av vårdtagarna är f d nunnor och jesuitpräster. Vi önskar dem lycka till med skolarbetet.

Valetta
Stage Malta