Studiebesök på GeKås

Efter några års uppehåll p g a corona så var det så åter dags för en gammal tradition på skolan nämligen studiebesöket på GeKås i Ullared. Fortfarande finns det coronarestriktioner när det gäller antalet som de tar emot vid ett och samma tillfälle. Detta har inneburit att vi på skolan har samordnat det så att ekonomerna i åk 1 och 2 fick åka på studiebesöket nu i veckan och längre fram i höst får eleverna som läser försäljning och service samt hotell och turism åka till detta shoppingmecka som är ett av Sveriges största turistmål.

Eleverna fick en mycket trevlig och intressant presentation av ett framgångsrikt företag, startat av en riktig entreprenör, Göran Karlsson. Naturligtvis blev det lite tid över till shopping innan det var dags att åka hem till Osby.