9 303 kr

Ekonomerna i åk 1 har under 5 veckor arbetat med projektet ”Hållbara 100-lappen” som går ut på att på ett hållbart sätt få en hundralapp att växa till en större summa. Eleverna har fått träna på att vara entreprenörer med allt vad det innebär. Alla elever i klassen, som är 22 st till antalet, fick varsin 100-lapp i startkapital när det hela började och nu när projektet avslutades i fredags så har klassen tillsammans fått ihop 9 303 kr. Bra jobbat!

EK Bag samt Ecostraws var de grupper som lyckades bäst och de fick bestämma vilket lokalt välgörande ändamål i vår kommun pengarna skulle skänkas till. Eleverna bestämde att pengarna skulle gå till våra äldre som bor på kommunens äldreboende i vår kommun så att de kan få en liten guldkant på tillvaron.

Alla elever i klassen har visat prov på entreprenörskap d v s att de har varit idérika, kreativa genomförare som vågat.