Programaktivitetsdag

Ett nytt läsår har startat och skolan fylls åter med förväntansfulla elever och då inte minst våra nya elever. En tradition på skolan är att vi i början av terminen har en programaktivitetsdag. Skolans alla program planerar en dag där eleverna på ett program gör något tillsammans programvis. För ekonomernas del i åk 1 och 2 så blev det under förmiddagen ett besök på IKEA museum. Där fick de bekanta sig med IKEA:s historia och företagets grundare Ingvar Kamprad som en gång i tiden själv var elev på Ekbackeskolan (då kallad Osby Samskola). Eleverna i åk 3 hade en liten kick-off när det gällde gymnasiearbetet, ett självständigt arbete som eleverna skriver under sista året på gymnasiet. Vid lunchtid samlades alla ekonomer tillsammans med sina mentorer i skolans aula för att äta pizza. Dagen bjöd på vackert väder. När eftermiddagspasset var klart var det skönt att avnjuta en liten glass. Så har då åter ett nytt läsår kommit i gång. Vardagen tar vid med allt var det innebär för elever, lärare och övrig skolpersonal.