Läsårsavslutning

I år hölls traditionsenligt Ekbackeskolans läsårsavslutning i Osby kyrka. Skolans rektorer Anna Nordqvist och Anders Jonasson hälsade alla välkomna. Efter psalm 200 I denna ljuva sommartid framfördes tal av Utbildningsnämndens ordförande Lars-Anton Ivarsson. Programmet innehöll vidare bl a betraktelse av komminister Stefan Johansson samt sång och musik framförd av elever med musik som individuellt val i samarbete med Musikskolan. Bokpremier delades ut till elever i åk 1 och åk 2 och för eleverna i åk 3 var det stipendieutdelning. Många elever satt nog och väntade på vilken klass som tog hem Ekbackeskolans klasskamp 2022 och det visade sig att det blev en klar seger till klass TE20. Eleverna Amina Haj Ibrahim i NA19 och Rawan Haj Ibrahim i BF19 framförde sedan elevernas tal. Som traditionen bjuder fick avgångseleverna sedan gå fram och hämta sina betyg av mentorerna. Naturligtvis så sjöngs också psalm 199 Den blomstertid nu kommer och därmed är det sommarlov men som allra sista punkt samlades de blivande studenterna framme i kyrkan och där sjöng några lärare The Final Countdown innan avgångseleverna tillsammans tågade ut ur kyrkan följda av alla de andra ut i det vackra sommarvädret. I morgon är det studenten!