Handledarmiddag

70 stycken glada handledare samlades på Ekbackeskolans handledarmiddag på Borgen. Handledare till eleverna på våra 5 yrkesprogram serverades mycket matnyttig information förutom god mat. Niclas Blomqvist från B-Innovation informerade om Osby Sport Academys satsning på olika sporter på Ekbackeskolan. Martina Ranvert ansvarig för internationalisering på Ekbackeskolan berättade om vår satsning på Erasmus när det gäller APL och jobbskuggning utomlands. Lärarna Tonette Berntsson och Ulf Ericsson från Handels- och administrationsprogrammet informerade om programmets namnbyte till Försäljnings- och serviceprogrammet. Med på middagen var också två lärare från vår samarbetsskola i Lüdinghausen i Tyskland. Servicen under middagen sköttes galant av våra egna elever på Hotell- och Turismprogrammet.