Studenten 2022

I år blir studenten så som den brukar vara dvs så som den var innan coronapandemin. Traditionsenligt så springer eleverna på Ekbackeskolan ut på gamla skolan och på en lördag, i år den 18 juni. När så klockan är 13.30 springer eleverna ut klassvis. Skolgården brukar vara full av nära och kära, vänner och bekanta. Det är feststämning i luften och det brukar vara vackert väder.

Innan det är dags för eleverna att springa ut så har de tidigare på förmiddagen fotograferats klassvis framför gamla skolan och sedan ätit en studentlunch på Borgen. När lunchen är klar så tågar eleverna 13.15 från Borgen genom byn till gamla skolan. Sedan är det dags att springa ut och att sjunga om studentens lyckliga dagar!