Elever tävlar i finalen

Elever från HT19 har tagit sig vidare till final i Gymnasie-SM. Finalen kommer att genomföras i Grythyttan i slutet av maj. Eleverna kommer att tävla i grenen hotell/turism men exakt vad eleverna kommer att behöva göra i de olika finalgrenarna är ännu inte officiellt. Vid tidigare tävlingar har det varit rollspel, kunskapsprov och att presentera/sälja/pitcha sig själv till ett jobb. Just nu väntar vi med spänning på hur årets tävling kommer att se ut.

Kvalmomentet för att ta sig till finalen bestod av att skriva en offert för en resa till Stockholm för ett gäng unga influensers. Denna uppgift ska också säljas in till en jury på plats under finaldagarna.

Skolan önskar eleverna lycka till med finalen och hoppas att de tränar duktigt till dess att finalen går av stapeln.