Anmäl frånvaro i appen

Från och med skolstarten vårterminen 2022 använder Osby kommun IST som verksamhetssystem. Detta innebär att frånvaroanmälan ska göras enligt beskrivningen nedan: (telefonnummer som tidigare använts för sjukanmälan ska inte användas och kommer att plockas bort inom kort).

Från och med skolstarten ska du som vårdnadshavare frånvaroanmäla ditt barn i appen IST Home Skola. Det är samma app som används för vårdnadshavare som har barn i förskolan och i fritidshem. Appen finns att ladda ner till alla smarttelefoner.

Vad behöver du som vårdnadshavare göra?

Ladda ner appen IST Home Skola till din telefon. Appen är kostnadsfri och går att ladda ner via App Store eller Google Play. Du kan också gå in i appbutiken på telefonen och söka på ”IST Home Skola”. Logga sedan in med Mobilt BankID. Instruktioner om användande av appen finns på https://isthome.se/faq/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (det finns även en länk till denna sida i appen).