UF-företagare på Öppet Hus

I helgen så var det Öppet Hus så som det brukar vara d v s skolan öppnade upp och många besökare kom till vår skola för att få information om vilka gymnasieprogram vi kan erbjuda. Elever, lärare, elevhälsan och skolledningen fanns på plats för att berätta och svara på frågor om t ex vad det innebär att läsa med blockläsning. Osby Sport Academy samt musikskolan fanns också på plats för att informera om hur man som elev kan kombinera sitt fritidsintresse med gymnasiestudier.

På plats fanns även många av skolans UF-företag. Skolans unga entreprenörer från Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet samt Hotell- och turismprogrammet visade upp vad de har att erbjuda, alltifrån chips, skärbrädor till olika former av servicetjänster. En nyhet för i år är att ett företag erbjuder sig att reparera din cykel. Försäljningen gick bra och många goda affärskontakter knöts. Nästa stora försäljningstillfälle för UF-företagarna blir i samband med julskyltningen men du kan hitta våra UF-företag på sociala medier och där göra beställningar.