Europeiska språkdagen 26/9

Den 26 september 2021 är det den Europeiska språkdagen. Detta firades på Ekbackeskolan under veckan med internationell mat i matsalen och olika aktiviteter som ägde rum på torsdagen. Alla elever på skolan kunde prova sina EU-kunskaper i cafeterian. Den som hade bäst EU-kunskaper kommer att vinna en fika till sin klass vid nästa klassråd.

- Samhällsprogrammet fick besök av utbytesstudenter från Spanien, Malaysia, Österrike, Frankrike och Storbritannien. Studenterna berättade om varför de valt att studera i Sverige och det blev tillfälle för eleverna att öva språkkunskaper och diskutera olika länders kulturer.

- Handel- och administrationsprogrammet passade på att lära sig mer om affärskommunikation och internationella affärskulturer.

- Vård- och omsorgsprogrammet arbetade med åldrande och lycka ur ett internationellt perspektiv.

- Hotell- och turismprogrammet tränade kunskaper om länder och flaggor.

- Barn- och fritidsprogrammet pratade om barnböcker ur ett internationellt perspektiv.

Europeiska språkdagen