E-leg för covidtest för elever

Inför terminsstarten påminner Smittskydd Skåne om vikten av att alla skolelever från 13 års ålder har giltig e-legitimation för att kunna beställa covid-19-test via 1177.se. Smittskydd Skåne påminner nu vårdnadshavarna om att ordna så att eleverna från 13 års ålder har e-legitimation. Detta för att när ev. behov uppstår under höstterminen det ska gå att beställa test för covid-19 via 1177.se .

Mer information om hur du loggar in på 1177 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Det är fortsatt viktigt att man stannar hemma från skolan och arbetet om man har symtom, även milda sådana, som kan vara covid-19 och att man då skyndsamt låter testa sig för covid-19 via egenprovtagning 1177.se.

Här finns information om provtagning för covid-19 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.