Skolavslutning åk 1,2 och IM

Under veckan som gått har eleverna i åk 1, 2 och IM haft skolavslutning på ett lite annorlunda sätt än som brukligt är. Då vi inte kan samlas alla elever i kyrkan som vi brukar göra så har eleverna i de olika klasserna enskilt tillsammans med sina mentorer haft skolavslutning. Det har varit lite olika arrangemang för de olika klasserna. Vissa har fikat i sina klassrum och varför inte avnjuta en god glass i sommarvärmen! Andra elever har haft lite olika aktiviteter utomhus bl a nere vid Prästängen. Hotell- och turismprogrammet valde att bege sig ner till sjön för att äta sommarbakelse och spela kubb. Det blev en trevlig stund tillsammans om än annorlunda. När det under året varit så mycket distansundervisning var det skönt att få sätta punkt för läsåret tillsammans i fysisk gemenskap.

Så även om eleverna inte kunde avsluta läsåret med att sjunga ”Den blomstertid nu kommer” så stundar det säkert ett skönt och härligt sommarlov … som nu tar sin början i vårt vackra Sverige när det är som grönast och många blommor slagit ut lagom till midsommar.