Studenten 2021

Snart nalkas studenten som traditionsenligt på vår skola äger rum en lördag, nämligen den 19 juni. På grund av pandemin kommer studentfirandet att bli annorlunda i år. Årets blivande studenter kommer i samband med skolavslutningen för åk 3 den 18 juni att erhålla sina betyg.

Studenten lördagen den 19 juni
Studentdagen firas med en avslutningsceremoni i skolan för de elever som tar studenten. Utspringet kommer att ske klassvis på "gamla skolan" (Östra skolan) enligt ett schema mellan klockan 11:45-14:00. Två anhöriga per student kommer att bjudas in till respektive utspring. Alla anhöriga är välkomna 10 minuter innan utspringet, då de kommer att släppas in genom en grind och bockas av enligt föranmälan. Det kommer att finnas markerade ytor där anhöriga får stå på skolgården framför Gamla skolan. Alla anhöriga och studenter ansvarar för att alla regler gällande Covid-19 följs. Det är viktigt att alla håller coronaavstånd.