Frågor & svar!

Du är välkommen till vårt digitala möte "Frågor & svar" som äger rum tisdagen den 27 april från kl 18.30 fram till 20.00. Kanske har du funderingar angående ditt gymnasieval och under kvällen har du möjlighet att ställa frågor och få svar på dina funderingar. Dina frågor kan du ställa till representanter för skolans alla nationella program, instruktörer från Idrottsgymnasium 2.0, skolans SYV Christin och skolans rektorer Anna och Anders.

Omvalsperioden till gymnasiet är i gång från den 25 april till den 15 maj.

Tidsschema

Digitala möten i Google Meet

Nedan finns länkar till de personer du vill ställa dina frågor till. Mötena äger rum i Google Meet.

Vad krävs för att du skall kunna delta i ett möte via din dator?
1) Du behöver ha ett Google-konto för att kunna delta i Meet. Det har du om du har en Gmail. Det kostar inget att skaffa en Gmail.

2) Meet fungerar bäst i webbläsaren Chrome.
Andra webbläsare fungerar också men det kan hända att man behöver den senaste versionen.

3) Du måste tillåta att Meet har åtkomst till datorns kamera och mikrofon.

4) Klicka på länken till det möte du vill delta i och välj sedan att gå med i mötet. (klicka på den gröna knappen)

Ett alternativt sätt att delta i ett digitalt möte i Meet är att ladda ner appen Meet i din mobiltelefon. När du har gjort det så kan du surfa in på skolans hemsida och klicka på den länk till ett digitalt möte som du är intresserad av. Då startas appen i din mobil och du kan klicka på den blå knappen för att gå med i mötet.

Länkar till möten

Nationella gymnasieprogram

Under kvällen finns ingen allmän presentation så som det varit tidigare när vi haft våra digitala "Öppet Hus", så du kan när som helt klicka in i ett möte och ställa dina frågor.

Barn-och fritidsprogrammet

Ekonomiprogrammet

Handels- och administrationsprogrammet

Hotell- och turismprogrammet

Industriprogrammet

Naturvetenskapsprogrammet*

Samhällsvetenskapsprogramme

Teknikprogrammet

Vård- och omsorgsprogrammet

IM

Introduktionsprogrammen

Idrottsgymnasium 2.0

Fotboll, hockey, konståkning och simning

Musik

Länken tar dig till vår hemsida där information finns om musik som individuellt val.
https://www.ekbackeskolan.se/individuellt-val/musik.html Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

SYV

Christin Wraae
Länk

Övriga dagar kan du nå Christin via telefon: 0479-52 86 43 eller mail: christin.wraae@osby.se

Elevhälsan

Du kan kontakta elevhälsan via mail. Länken tar dig till vår hemsida där kontaktuppgifter finns.
https://www.ekbackeskolan.se/kontakt/elevhalsan.html Länk till annan webbplats.

Skolledning

Anna Nordqvist och Anders Jonasson