Vecka 9 - Distansundervisning

Skånes gymnasieskolor ska genomföra distansundervisning för samtliga elever under vecka 9. Detta innebär som huvudregel för Ekbackeskolan att inga elever skall ha undervisning på plats inne i skolan under vecka 9.

Följande undantag från regeln gäller;
· elever på IM har undervisning inne på Ekbackeskolan hela vecka 9.
· elever som har undervisning på onsdag i vecka 9 ska vara på plats inne på Ekbackeskolan.
· elever som är inkallade av lärare för stöd under vecka 9 ska komma till skolan.
· elever som har inplanerade prov under vecka 9 kommer att genomföra dessa prov inne på Ekbackeskolan.
· elever som har APL under vecka 9 kommer att fortsätta att vara ute på sina APL-platser.

Vecka 10 kommer vi att gå tillbaka till det tillfälliga schema som gäller fram till den 1/4.

Elever uppmanas att vara noga med att läsa sina mail om lärare försöker nå sina elever utifrån att lärarna eventuellt behöver planera om undervisningen på grund av distansundervisningen vecka 9.