Bli en av oss!

Den 15 januari startar ansökningsperioden till gymnasiet. Under läsåret har mycket påverkats av pandemin, däribland skolans information till elever som skall söka till gymnasiet. Du har säkert frågor du vill ställa till oss och det kan du göra på lite olika sätt. Har du frågor angående ditt gymnasieval kan du alltid kontakta vår SYV Christin Wraae.

Torsdagen den 28 januari har vi även ”Mini Öppet Hus” som i år äger rum digitalt mellan kl 18-20 och där du har möjlighet att få information om de program vår skola kan erbjuda dig men du får även möjlighet att ställa de frågor som du funderar på om hur det är att studera på Ekbackeskolan eller ett visst av våra program.

Skolan har, liksom tidigare år, tagit fram en ny katalog som kommer att skickas ut till alla elever i åk 9 i Osby samt i Östra Göinge kommun. I vår katalog presenteras skolans verksamhet, ex blockläsning, skolans olika program och möjligheten att kombinera dina studier med t ex fotbollsträning på en högre nivå. I vår katalog finner du kanske svar på dina frågor men ta tillfället i akt att koppla upp dig på vårt digitala ”Mini Öppet Hus” den 28 januari.

Välkommen med din ansökan!