Tacoprojekt i EK20

Ekonomerna i åk 1 som läser kursen Entreprenörskap fick i uppdrag att genomföra ett litet projekt tillsammans. Något som de flesta i klassen gillar är tacos och då dök idén upp att eleverna skulle laga tacos … och det skulle ske coronasäkert.

Eleverna fick i olika grupper arbeta fram hur projektet skulle kunna genomföras. Det verkade fullt möjligt och så bestämdes det att nu gör vi det. En entreprenör är en idérik och kreativ genomförare som vågar och nu fick eleverna prova på att vara entreprenörer. Skulle det bli tacos till lunch så var det bara att sätta igång. Lokal bokades, inköpslistor på mat upprättades, skyddshandskar och munskydd köptes in och sedan var det dags för kockarna att visa vad de kunde.

Det blev ett gott exempel på vad entreprenörskap är. Det är lätt att prata om olika saker men det är bara genomförandet som räknas. Skolans unga entreprenörer visade att de kan genomföra ett litet projekt.

Projket tacos
Projekt tacos