Kick-start för UF-företag

Idag kunde gymnasieelever runt om i Sverige följa Prins Daniels Fellowships webbsändning för att kicka igång och ge inspiration till UF-verksamheten som nu påbörjas när ett nytt läsår har startat. Under sändningen deltog H.K.H. Prins Daniel samt entreprenörerna Susanne Najafi, Roy Fares och Erik Fjellborg. Samtalet modererades av Linda Nyberg. Ekbackeskolans unga blivande entreprenörer i EK20 på Ekonomiprogrammet följde sändningen som ett inslag i kursen Entreprenörskap som de läser i åk 1. Det delgavs olika tips att tänka på när man skall driva ett företag och eleverna fick också ta del av varför det är så roligt och inspirerande att vara just företagare. Det var en lärorik timme som passade bra i dessa tider då det är svårt att genomföra studiebesök under rådande pandemi.