Föräldramöte årskurs 1

På grund av pandemin har vi i år fått dela upp vårt föräldramöte på två olika datum. Onsdagen den 2/9 och onsdagen den 9/9. Det är också så att endast en vårdnadshavare till varje elev är inbjuden.

Onsdagen den 2 september kl. 18.00-21:00
OBS! Olika tider och platser beroende på program:
Grupp 1: Kl. 18:00 - 20:30 Ekonomiprogrammet i Aulan på Östra skolan (Västra Storgatan 15). Naturvetenskapsprogrammet i Hörsalen på Västra skolan (Idrottsgatan 48).

Grupp 2: Kl. 19:00 - 21:00 Samhällsvetenskapsprogrammet i Aulan på Östra skolan (Västra Storgatan 15). Teknikprogrammet i Hörsalen på Västra skolan (Idrottsgatan 48).

Onsdagen den 9 september kl. 18.00-21:00
OBS! Olika tider och platser beroende på program:
Grupp 1: Kl. 18:00 - 20:30 Handels- och administrationsprogrammet i Aulan på Östra skolan (Västra Storgatan 15). Industritekniska programmet i Hörsalen på Västra skolan (Idrottsgatan 48).

Grupp 2: Kl. 18:30-21:00 Barn- och fritidsprogrammet i Hörsalen på Västra skolan (Idrottsgatan 48).

Grupp 3: Kl. 19:00-21:00 Hotell- och turismprogrammet i Aulan på Östra skolan (Västra Storgatan 15). Vård- och omsorgsprogrammet i Hörsalen på Västra skolan (Idrottsgatan 48).

Välkomna till föräldramöte för årskurs 1 på gymnasiet. Vi vill ge er tillfälle att besöka skolan och träffa skolledning, mentorer och elevstödjande personal. Syftet med kvällen är att informera om hur vi bedriver vår verksamhet samt ge er möjlighet att ställa frågor om sådant ni undrar över. Vi bjuder på kaffe.

Program:
Presentation av skolan och elevstödjande personal, kort allmän information om gymnasieskolan, schema, onsdagar mm.

Information av mentor. Arbetssätt på gymnasiet, mentorssystemet, betyg, närvaro, policyfrågor och annat av intresse för er som föräldrar.

Välkommen
Anna Nordqvist (rektor) och Anders Jonasson (rektor) med personal.