Utspringen webbsänds!

Nu på lördag är det studenten på Ekbackeskolan. I vissa avseenden kommer den att bli som vanligt men ändå inte med tanke på covid-19. Begränsningen att max 50 personer får samlas vid ett tillfälle gör att utspringen kommer att ske klassvis spridda under en längre tid. Alla nära och kära som skulle vilja vara med på skolgården för att hylla studenterna kommer inte att kunna vara det då endast 2 anhöriga per elev får vara med när en klass springer ut. Skolan har därför bestämt att webbsända utspringen under dagen så att fler kan få vara med och fira om än digitalt. Sändningen visas på Osby kummuns youtubekanal.

https://www.youtube.com/user/Osbykommun1 Länk till annan webbplats.

Under lördagen kommer det att finnas en knapp med den röda texten "LIVE" på. Klicka på den när det är dags för den klass du är intresserad av att följa live. Det kan hända att du behöver "ladda om sidan" för att det skall fungera. Det gör du uppe till vänster i webbläsaren på pilen som är formad som en cirkel. På samma sida finns även schemalagda länkar markerade med de olika klassbeteckningarna. Dessa kan du också klicka på för att se det utspring du är intresserad av.

De olika utspringen sparas sedan på samma sida så att det går att se dem även i efterhand.
1. Klicka på "Videor"
2. Klicka därefter på den svarta trekankten till höger om "Uppladdningar".
3. Ett litet fönster dyker upp med tre alternativ och där väljer du "Liveströmmar"
4. Klicka på den klass du vill se!