Bli en av oss - Omvalsperiod

Under perioden 25 april till och med den 15 maj kan du göra omval.

Klicka på länken för att se vår informationsvideo! https://youtu.be/ZTSyc45DtJ8 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Känner du, efter den preliminära antagningen, att ditt val inte blivit rätt har du möjlighet att göra omval. Innan du gör ett omval bör du prata med din studie- och yrkesvägledare. För att göra omval måste din studie- och yrkesvägledare låsa upp din ansökan.

Har du bestämt dig för att göra omval kan du göra dina ändringar på ansökningswebben från och med den 25 april till och med den 15 maj kl 24.00. Alla val som sedan kommer in efter den 15 maj betraktas som sena och antagning sker då i mån av plats när alla elever som sökt i tid har fått plats.

När du är klar med din ansökan skriver du ut kvittensen, skriver under och lämnar sedan kvittensen till din studie- och yrkesvägledare.

Har du frågor angående blockläsningen eller skolans utbildningar är du välkommen att ringa Ekbackeskolans SYV, Christin Wraae, 0479/ 528 643.