"Mini" Öppet Hus 30 jan.

Torsdagen den 30 januari mellan 18.00 och 20.00 hälsar vi dig välkommen till Ekbackeskolan, nya skolan (Idrottsgatan 48), och till vårt miniöppethus. Du har säkert många funderingar inför ditt val och därför finns vi från skolan på plats denna kväll för att du ska ha möjlighet att kunna ställa de frågor som just du vill ha svar på. Kanske undrar du över vilka vi är? Vad innebär det att studera med blockläsning? Hur går en lektion till? Hur används onsdagen?

Du har möjlighet att träffa våra rektorer, SYV, personal från elevhälsan samt lärare från våra olika program och ställa de frågor som du vill ha svar på för att kunna göra ditt val till gymnasiet.

Du har även möjligheten att följa undervisningen på vår skola under en vanlig skoldag, s k ”skuggning”. Du kontaktar då din SYV på din skola som sedan tar kontakt med oss för att komma överens om en lämplig dag då du tas emot av en lärare på det program du är intresserad av.

Vi bjuder också på fika.

Du och din målsman är varmt välkomna torsdagen den 30 januari.

Anna Nordqvist och Anders Jonasson

Rektorer på Ekbackeskolan

Klicka på länken och se vår informationsfilm om vår skola.

https://youtu.be/mp-fqqUiwOE Länk till annan webbplats.