Entreprenörer besökte Gekås i Ullared

Skolans unga entreprenörer i åk 1 besökte, som traditionen bjuder, GeKås i Ullared som är ett fantastiskt företag ur många aspekter. Efter ett intressant studiebesök var det så dags för lite shopping. Bland varorna kunde man märka att julgrejorna redan fanns i butiken. Lite tidigt kan man tycka! I år var det Alfons som lyckades bli först med att skicka in en selfie och därmed blev 50 kr rikare. I år var det inte bara Ola-Conny och Morgan som skolans elever skulle våga ta en selfie med utan även legendaren Glenn Strömberg ingick i tävlingen då han var på plats för att visa upp sin klädkollektion.

En entreprenör är en idérik, kreativ genomförare som vågar och just egenskapen att våga det visade Alfons prov på. In kom även bilder på Ola-Conny och Morgan men aningen för sent för att vinna 50 kr. Trevliga elever och en trevlig resa.