Europeiska språkdagen

Europeiska språkdagen infaller den 26 september. Tanken är att dagen skall rikta fokus på språk och språkinlärning. På Ekbackeskolan fick de elever som läser tyska och spanska träffa utbytesstudenter från Tyskland och Mexico som är här i Sverige och studerar. Förhoppningen är att någon av våra elever blivit inspirerad till att lära sig mer om kultur och språk eller till att bli utbytesstudent. Det är också viktigt att Ekbackeskolans elever kan känna att de kan kommunicera med sina språkkunskaper.

Samma dag gjorde elever från Hotell- och turismprogrammet samt Handels- och administrationsprogrammet sina språkprov inför deras utlands-APL som börjar på måndag nästa vecka. På söndag åker sex elever till Valencia för sju veckors APL.

Tack till Europa Direkt-kontoret i Hässleholm som hjälpte oss rekrytera utbytesstudenter.

Philip, Katrin, Katja (Ekbackeskolans personal), Vivien, Nicola (utbytesstudenter från Kristianstad högskola), Alice (Europa Direkt), Erik (utbytesstudent Lunds universitet)

Språdagen

Vivien och Nicola från Tyskland och tyskagruppen