Läsårsavslutning i Osby kyrka 2019

Traditionsenligt hölls Ekbackeskolans läsårsavslutning i Osby kyrka. Skolans rektorer Anna Nordqvist och Anders Jonasson hälsade alla välkomna. Programmet innehöll bl a betraktelse av komminister Mirjam Lövsund, solosång av Ida Lörup och musik framförd av elever med musik som individuellt val i samarbete med Musikskolan. Bokpremier delades ut till elever i åk 1 och åk 2 och för eleverna i åk 3 var det stipendieutdelning. Tal framfördes av områdeschefen för gymnasie- och vuxenutbildningen Stefan Ekvall samt av Utbildningsnämndens ordförande Lars-Anton Ivarsson. Som traditionen bjuder fick avgångseleverna gå fram och hämta sina betyg av mentorerna. Naturligtvis så sjöngs också psalmen 199 Den blomstertid nu kommer och därmed är det sommarlov!

Mirjam Lövsund

Betraktelse av Mirjam Lövsund.

Musikskolan

Elever som har musik som individuellt val framförde;
Länge leve livet, Utan dina andetag, För kärlekens skull samt Here comes the sun.

Sparbanken

Sparbankschefen Karolina Sjunneson delade ut stipendier till elever i avgångsklasserna.

SA16

SA16 tar emot sina examensbetyg av klassens mentorer.

Lars-Anton Ivarsson

Utbildningsnämndens ordförande Lars-Anton Ivarsson tackade elever och skolans personal för ett väl genomfört läsår och önskade alla en skön sommar.

Osby kyrka