We’ve been to Barcelona - we know …

I år gick inte resan till Madrid för eleverna som läst spanska som individuellt val utan resmålet blev istället Barcelona. Direkt hemkomna från Stockholmsresan så var det dags att packa den lite större resväskan för att bege sig söderut ut till värmen och det soliga Spanien.

I Barcelona, denna fantastiska stad, var det mycket att se som t e x Antoni Gaudis berömda katedral Sagrada Familia eller varför inte bara strosa runt på La Rambla vilket är ett nöje såväl på dagtid som på kvällen.

Ett litet dopp i Medelhavet blev det också och inte minst så blev det lite shopping. Att testa sina språkkunskaper när man handlar är både kul och spännande … och kan man tänka sig … de förstår vad jag menar!

Den spanska maten är också något som man måste prova … så här står sig McDonald’s ganska slätt. Tapas, dessa smårätter som influerats av Medelhavet, får man inte missa.

Ett litet besök på Camp Nou hann eleverna också med innan det var dags att åter bege sig hem till gamla Svedala.

Barca girls

Hola - jóvenes de Suecia

Barcelona rundtur

Hoppa på/hoppa av-rundtur i Barcelona

Montjuic

Plaza Catalunya

La Rambla

Sagrada Familia

Stranden

Playa!

Beachen

Medelhavet svalkar trötta resefötter från Norden.

Camp Nou

När börjar matchen

Är det länge tills matchen börjar?

Shopping

¿Cuánto cuesta la fruta?

Dolores och Pablo Piccaso

Dolores och Picasso

Fika

I alla länder är det aldrig fel med en fika!