4 300 kr till Barncancerfonden

Molly Nilssons projektidé har under våren varit att samla in pengar till Barncancerfonden genom att sälja armband som hon själv har gjort med texten ”Superhjälte” på. Alla ekonomer i åk 1 driver under vårterminen olika projekt som de själva har valt i kursen Entreprenörskap.

Barncancerfonden är en organisation som arbetar för kampen mot barncancer med vision att utrota den helt. Trots att 80% av de drabbade överlever sjukdomen så är barncancer fortfarande den vanligaste dödsorsaken i Sverige bland barn i åldrarna 1-14 år. För att kunna göra skillnad och få forskning att gå framåt behövs det bidrag från både företag och privatpersoner.

Mollys mål var att samla in 4 000 kr och nu när projekttiden närmar sig slutet kan hon stolt konstatera att hon nått sitt mål. Nu är pengarna insatta och Molly kan stolt visa upp insättningskvittot.

Entreprenörskap gör skillnad!