Entreprenörerna i EK18 besökte tingsrätten i Malmö

På självaste Black Friday besökte ekonomerna i EK18 tingsrätten i Malmö. Efter att ha besökt domstolen blev det även lite tid att handla på Emporia innan det var dags att vända hemåt.

Tingsratten i Lund

Alla programmen hade lite olika aktiviteter och på Ekonomiprogrammet kunde man satsa
100 000 ”fejkade” pengar i tre olika aktier. Den som lyckas föröka sitt kapital mest till den 17 januari vinner 1 000 riktiga pengar … sponsrade av Handelsbanken i Osby. Vårt blivande kommunalråd Niklas Larsson väljer på bilden ut tre olika aktier … kanske är han vinnaren i aktietävlingen.

Samhällsprogrammet visade upp FN:s 17 globala mål för en hållbar utveckling. Vård- och omsorgsprogrammet hade lektion i HLR. Naturvetenskapsprogrammet visade upp olika demonstrationer med anknytning till sina ämnen så som matematik, fysik, kemi och biologi.

UF-företagen provade på att sälja sina varor och tjänster. På Industriprogrammet fick man prova på att svetsa.

I aulan på gamla skolan kunde man fika och lyssna på musik framförd av skolans elever som har musik som individuellt val. Skolan erbjuder även t ex fotboll, hockey och simning som individuellt val och representanter för de olika idrotterna fanns på plats för att kunna informera och berätta om vad det t ex innebär att träna fotboll på Calcio.

Elever som önskar besöka vår skola under veckorna framöver för att ”skugga” ett eller flera program tar kontakt med sin SYV som i sin tur kontaktar vår SYV för att hitta en lämplig tid då det kan passa för ett besök.