Många besökare till Öppet Hus

När Ekbackeskolan hade Öppet Hus var det många besökare som kom till vår skola. Skolans olika program visade upp vad de kan erbjuda blivande elever.

Alla programmen hade lite olika aktiviteter och på Ekonomiprogrammet kunde man satsa
100 000 ”fejkade” pengar i tre olika aktier. Den som lyckas föröka sitt kapital mest till den 17 januari vinner 1 000 riktiga pengar … sponsrade av Handelsbanken i Osby. Vårt blivande kommunalråd Niklas Larsson väljer på bilden ut tre olika aktier … kanske är han vinnaren i aktietävlingen.

Samhällsprogrammet visade upp FN:s 17 globala mål för en hållbar utveckling. Vård- och omsorgsprogrammet hade lektion i HLR. Naturvetenskapsprogrammet visade upp olika demonstrationer med anknytning till sina ämnen så som matematik, fysik, kemi och biologi.

UF-företagen provade på att sälja sina varor och tjänster. På Industriprogrammet fick man prova på att svetsa.

I aulan på gamla skolan kunde man fika och lyssna på musik framförd av skolans elever som har musik som individuellt val. Skolan erbjuder även t ex fotboll, hockey och simning som individuellt val och representanter för de olika idrotterna fanns på plats för att kunna informera och berätta om vad det t ex innebär att träna fotboll på Calcio.

Elever som önskar besöka vår skola under veckorna framöver för att ”skugga” ett eller flera program tar kontakt med sin SYV som i sin tur kontaktar vår SYV för att hitta en lämplig tid då det kan passa för ett besök.

Öppet Hus